Svatební koordinátorka. ANO nebo NE?

Přizvat si k organizaci svatebního dne agenturu je pro snoubence bezesporu usnadněním práce. Svatební koordinátorka (případně koordinátorky) za vás zařídí nepřeberné množství věcí, záleží jen na vašem přání.
Mnoho snoubenců před svatbou služby agentury zvažuje, někteří je využijí, jiní ne.
V zahraničí je využití agentury běžnou záležitostí, u nás zatím nepatří k úplnému standardu, i když můžeme vidět stoupající tendenci.
----

Značnou roli v tom hraje neznalost. Hodně lidí netuší, co si pod pojmem "svatební koordinátorka" vlastně představit. Druhým důvodem jsou samozřejmě finance, ne každý si může dovolit přidat do rozpočtu další položku.

Na druhou stranu, ne každá koordinátorka je drahá.

Dnes už i v Čechách můžete vybírat z velkého množství agentur, které nemají přemrštěné ceny a zařídí za vás vše potřebné.

Kolik za služby koordinátorky/ koordinátorek zaplatíte, se odvíjí od vybrané varianty služeb, rozsahu požadavků novomanželů a času, který koordinátorky stráví na svatbě samotné.
----

V zásadě se služby svatebních koordinátorů dají rozdělit do třech kategorií:


1. Svatební přípravy

Praktická pomoc se svatebními přípravami. Hodí se zejména pro časově hodně vytížené páry, nebo pro ty, kdo se zkrátka nechtějí zabývat zařizováním, objednáváním, telefonováním a pochůzkami. Kolik toho za vás agentura udělá, je na dohodě. Může jít jen o část příprav, nebo o všechny "od A do Z".

2. Pomoc ve svatební den
Koordinátorka vám je k ruce až přímo na svatbě. Organizuje vše tak, aby svatba proběhla hladce a vy jste se nemuseli o nic starat. Jste přece nevěsta a ženich - máte si užívat, ne kontrolovat, jestli maminky nedostaly omylem kytice pro družičky, v které koloně se zdržel cukrář s dortem a zda má svědek dobře zavázanou kravatu.
Je na vás, jestli využijete služeb svatební agentury na celý den, nebo jen na ráno a obřad. To se odvíjí hlavně od počtu hostů na svatbě a náročnosti odpoledního programu. 
3. Kombinace obojího
----
Na naší svatbě jsme měli dvě koordinátorky.
Za sebe můžu říct, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí!
A celé svatební ráno během mých příprav byly holky vlastně jednou z mých mála spojek s okolním světem. 

Vím, že dost lidí si vystačí i s kamarády.
Nicméně, ti z našich kamarádů, kteří jsou opravdu organizačně hodně zdatní, byli v roli svědků a družiček. A ve svatební den sice samozřejmě z lecčím pomohli, ale také jsme chtěli, aby si to užili. Ne aby byli už před začátkem obřadu úplně utahaní z toho, že pořád něco řeší.

Jak to tedy s našimi koordinátorkami probíhalo?

Vybrali jsme si agenturu Koordinacesvateb.cz
Po prvotním e- mailovém kontaktu, kdy jsme se domluvili, že nám budou stačit jejich služby v den svatby, jsme absolvovali dvě osobní schůzky.
Na těch jsme probrali dost dopodrobna naši svatbu, naše představy a co všechno budeme po koordinátorkách požadovat. 

"Den D":
  • Ve svatební den na základě předchozí dohody přebraly květiny od floristky a odnesly je družičkám, maminkám a mě.
  • Zkontrolovaly sál na hostinu a prostor pro obřad, aby se na nic nezapomnělo a všechno bylo "tip ťop".
  • Komunikovaly s personálem resortu
  • Upevňovaly hostům na oblečení vývazky s myrtou
  • Ženichovi přišpendlily korsáž
  • Domluvily se s matrikářkou, fotografkami, kameramanem a event managerkou resortu na posledních detailech pro obřad.
  • Těsně před ním daly hostům pokyn, že se mohou z místa, kde probíhal welcome drink, začít přesouvat do zahrady, kde proběhne sňatek.

  • Na místě pak usadily podle mého zasedacího programu rodiče, prarodiče a sourozence. 
  • Když se ujistily, že jsou všichni už opravdu v zahradě, šly pro mě do hotelového pokoje, kde jsem čekala už jen s tatínkem jako utajená nevěsta... Na poslední chvíli mi poradily, přezout se z lodiček do pantoflí, že to prý stejně nebude pod dlouhými šaty vidět. Celou noc před svatbou totiž hodně pršelo, tak abych se na trávě v zahradě, která byla ještě místy podmáčená, nebořila.
  •  Při odchodu z pokoje k autu mi držely šaty a závoj, abych si je třeba těsně před svatbou někde nezatrhla nebo neušpinila.
  • S tatínkem a s nimi jsem pak nastoupila do auta k řidiči (tímto jim děkuji za neuvěřitelnou šikovnost nacpat moji velkou tylovou sukni s vlečkou do auta, nechápu dodnes, jak to udělaly), který nás odvezl na opačný konec resortu, k zadnímu vchodu do zahrady. Odtud jsem měla přicházet, takže mě opravdu do poslední chvíle nikdo ze svatebčanů neviděl.
----

ANO nebo NE?

Musím říct, že holky byly jednou z nejlepších investic.

Jako profesionálky vidí věci, které vy byste třeba přehlédli. Vychytají i sebemenší kiksy, které případně nastanou.
Navíc v den svatby jako nevěsta skutečně nemáte čas a možnost ještě cokoliv organizovat a řešit. Od rána sedíte v pokoji, kde vás líčí a češou, takže prakticky nevstanete ze židle.

Já třeba opravdu nevěděla skoro o ničem, co se během mých příprav dělo ve zbytku resortu. Nebýt koordinátorek, spousta věcí by neproběhla tak hladce. Jsou takovou ztělesněnou jistotou, která vám stojí za zády.
Takže za mě? ANO!


Komentáře