Rychlý nekynutý mazanec z tvarohového těsta

Nestíháte? Přitom byste ale chtěla mít domov provoněný nějakým tím velikonočním pečivem a osladit život sobě i rodině? Mě letos zachránil recept na tenhle nekynutý mazanec. Jeho příprava nezabere tolik času jako na ten klasický, přitom chutná úžasně a i skvěle vypadá.
---


Těšíte se na Velikonoce?
Musím říct, že já ty svátky jako takové mám ráda moc. Co naopak odmala nesnáším je s nimi spojené koledování. Možná to někomu přijde nepochopitelné.

U mě to vzniklo tím, že v dětství jsme jezdili každé Velikonoce k babičce, kde na mě měli spadeno kluci od jejích sousedů. Takoví rozjívení otravní "balíci" Marek a Luboš.
Vždycky přiběhli, zazvonili a většinou po mě chtěli, ať se k nim nejen otočím zády, ale ještě ohnu. Já protestovala, protože mi to už jako malé holčičce přišlo zkrátka ponižující a strašně trapné.
Babička do mě hučela, ať nedělám "zagorku", že je to legrace.

Většinou mě zachránila moje maminka, která tohle divadlo ukončila slovy, že jestli chtějí koledu, ať odříkají nějakou básničku, že o tom to snad je. Takže kluci museli přestat prudit a začít recitovat. Takhle to bylo každý rok, dokud jsem v pubertě nevyhlásila stávku a nedělala každé Velikonoční pondělí, že spím až do oběda.
Vylezla jsem vždycky až ve chvíli, kdy jsem slyšela babičku od dveří hlásit klukům, že mají letos smůlu, že Léňa spí a tak si musí vystačit s ní:).
---


Co naopak na velikonočních svátcích miluju, je zdobení bytu a pečení. Mazance, různé bochánky, perníčky a v posledních letech také velikonoční cupcakes.

Letos nestíhám a tak jsem místo tradičních pracných receptů udělala tyhle tvarohové mazance.
Jak jsem už psala, jsou ideální, pokud nemáte čas na dlouhé pečení, nebo i pro těhotné a kojící maminky, kterým nesedí kynutá těsta.

Recept:
125 g másla
125 g cukru moučka
3 vejce
500 g polotučného tvarohu v kostce na pečení
500 g hladké mouky
2 sáčky kypřicího prášku do pečiva
1 špetka soli
kůra z jednoho citronu
50 g rozinek
4 lžíce rumu
50 g mandlí

Na potření a ozdobení:
1 vejce
1 hrst mandlových lupínků

1. Změklé máslo utřete s cukrem, přidejte vejce a tvaroh (pozor, opravdu sáhněte po tom sušším v alobalu a ne ve vaničce, mazance by se jinak roztekly) a nakonec zapracujte vařečkou mouku s kypřicím práškem, solí a citronovou kůrou.
Přidejte rozinky nasáklé v rumu (několik hodin předem je do něj namočte nebo společně krátce zahřejte na plotně či v mikrovlnce, rychle tak nabobtnají) a nasekané mandle.
2. Pak ještě prohněťte rukama, aby se těsto spojilo. Já v této fázi nasazuji takové ty jednorázové „lékařské“ rukavice. Prodávají je v lékárnách a snad i v drogeriích. Nemáte pak těsto nalepené úplně všude, zkrátka je po dokončení procesu jen sundáte a vyhodíte :).

3. Z těsta vytvarujte na pečicí papír 3 větší nebo až 6 menších mazanců. Já nakonec udělala čtyři a myslím, že to vyšlo ideálně.
Navrchu je nastřihněte nebo nařízněte do kříže, celé potřete rozšlehaným vajíčkem a posypejte mandlovými lupínky.
4. Pečte při 160 °C dozlatova. Malým mazancům stačí kolem 35 minut, velké pak potřebují až hodinu, takže doporučuju od 30. minuty pečení začít těsto kontrolovat a propichovat špejlí.

Komentáře