Rozhovor s nevěstou: cesta od zásnub ke svatbě

Každé svatbě předcházejí měsíce příprav.
Co člověk, to jiný vkus, ale nějaký ten postřeh navíc se při organizování svatby vždycky hodí. Toho, co je třeba zařídit, je opravdu hodně. A ruku na srdce, která nevěsta nechce, aby všechno klaplo co nejlíp? 
---

Loni v červnu si své ANO řekli Klára a Daniel.

Přečtěte si inspirativní rozhovor s krásnou nevěstou, dnes už rok šťastnou manželkou a také nastávající maminkou.

Od zásnub, přes přípravy a nečekanou volbu svatebních šatů až třeba po to, na co je dobré nezapomenout během samotné svatby.
---

Prozradíš, jak proběhla žádost o ruku?
Žádost o ruku proběhla v Beskydech, kde mají manželovi rodiče chatu. Před Vánoci jsme si udělali krátkou dovolenou na chatě, chodili na wellness a procházky. Po cestě domů ze zasněženého kopce jsme se zastavili na takové malé vyhlídce. V tu chvíli Daniel začal být nervózní a začal mluvit o tom, že už 3 dny s sebou něco nosí v kapse bundy.
Pro upřesnění, není moc na romantická vyznání, přehnaná gesta a vyjadřování citů.
Takže jsem ho chytla za ruku a zeptala se nervózně, ale s očekáváním, co to teda je.
Vytáhl krabičku s prstýnkem, a abych řekla pravdu, mám v mlze, co a jak přesně řekl, ale zeptal se mě, zda si ho vezmu a klekl si. Já samozřejmě řekla ANO.


Některé páry spolu probírají, že se jednou chtějí vzít, už dlouho před samotnými zásnubami, mají třeba nějakou konkrétní představu. Jiné teprve po nich začínají pomalu objevovat svatební svět. Jak dlouho před svatbou jste začali s přípravami Vy?
Požádání o ruku přišlo těsně před Vánoci, ale o svatbě jsme se začali bavit už na jaře. Věděli jsme, že se příští rok chceme vzít. Dělala jsem si malý průzkum už dopředu, protože jsme zažili nespočet svateb, takže jsem věděla co bych chtěla, nechtěla, nebo jaké nedostatky je třeba dopilovat a myslet na ně. Při výletech jsme si i vyhlídli budoucí místo svatby, které by se nám líbilo. Takže před průzkum probíhal asi rok a po žádosti jsme už věděli co chceme a komu zavolat.


Část holek svatební přípravy prožívá, po žádosti o ruku žijí několik měsíců jen svatbou a většinu volného času tráví na svatebních eshopech. Část naopak raději nechá většinu věcí na profesionálech, protože třeba nemají na přípravy čas nebo je to až tak nebaví. Do jaké skupiny by ses zařadila? Byly pro Tebe přípravy radostí nebo spíš starostí?
Zařadila bych se do skupiny co svatbou naprosto žijí. :) Miluju plánování, a když se do něčeho vrhnu myslím jen na to.  Přípravy jsem si užívala.

Je nějaká část svatebních příprav, o které bys řekla, že byla snadná a není potřeba se jí stresovat?
Musím říct, že jsem snad vše hodně prožívala, ale po svatbě jsem si řekla, že hlavní bylo, že se všichni bavili a užili si to s námi. Rozhodně je to tak, že mnoho věcí není na první pohled vidět, ale bez nich by svatební den mohl váznout a mít slabiny, které se mi nelíbily na některých jiných svatbách. Takže jsem ráda, že jsem myslela na nejmenší detaily a v den D jsem mohla vypnout a vše si užít.


Bylo během příprav svatby něco, co se pokazilo, nebo co bylo opravdu náročné?
Jsme asi štístka, protože vše probíhalo bez komplikací.
Dokonce jsme si v únoru vyměnili i místo svatby a to na "Rekreační středisko Budoucnost" , kde se náhodou zrovna uvolnil jeden jediný "Náš termín´". A udělali jsme dobře. Vše na jednom místě, obřad v altánku, hostina v sále a na velké letní terase, přespání pro všechny svatební hosty a ráno snídaně. Všem nevěstám vřele doporučuji!


Mnoho nevěst má během příprav různé problémy mimo jiné i se svatebními hosty. Zažili jste nějaké komplikace z této strany?
S hosty byly jen klasické malé organizační problémy, jako potvrzení ubytování.

Co svatební šaty? Měla jsi nějakou vysněnou vizi?
Má vize byly lehké splývavé vílí šaty, vršek z tělové síťky pošité krajkou.

Nakonec ses ale vdávala v nádherných šatech s velkou sukní. Jak tedy probíhalo vybírání a jak se vlastně poznají "ty pravé"?
Šaty z mé představy jsem si vyzkoušela a zjistila, že jsou hezké, ale necítím se v nich skvěle.
Paní v salonu mi přinesla šaty, které přišly z nové kolekce, velká sukně. Říkala jsem si, že to je úplně mimo mou představu, ale šla jsem je zkusit.
Oblékla jsem si je a cítila se skvěle, zářily mi oči, usmívala jsem se jako blázen a říkala:
"Ale takové jsem nechtěla, mají velkou sukni a lehounce se třpytí... Ale jsou tak dokonalé."
Naštěstí se mnou šla má maminka a řekla mi, že jsou naprosto úžasné a ať je hned bereme. Zkusila jsem ještě další troje šaty, ale nakonec si zase oblékla ty mé. Cítila jsem se v nich krásně, zářily na mě a já v nich. Takže jsme ihned zaplatily zálohu a já odřekla další salony a zkoušení. Byla to prostě LÁSKA.


Věděl ženich dopředu nějaké podrobnosti o Tvé svatební vizáži?
Možná tušil, že budu mít drdol. Pořád mi chválil jak se mu v nich líbím.


Tvé svatební líčení bylo opravdu nádherné. Můžeš prozradit, kdo ho měl na svědomí?
Líčila a česala mě má kamarádka Kristýna Hlaváčová, která se živí jako vizážistka. Je moc šikovná.




Shodly jste se na líčení a účesu hned napoprvé, nebo probíhalo víc zkoušek? Měla jsi už nějakou představu, nebo jsi to nechala na vizážistce?
Proběhly 3 schůzky, kdy jsme asi 3 hodiny pily kávu a drbaly a pak teprv došlo na účes a líčení.
Měla jsem představu jemného líčení s výraznými řasami, co bude na fotografiích vypadat skvěle. Což jsem nechala plně na ní.
Představa účesu byla volný drdol. Ten jsme zkoušely vícekrát, než jsme byly naprosto spokojené.


Zásadním bodem svatby je výzdoba. Jak probíhalo vymýšlení té vaší? Konzultovala jsi ji se ženichem, nebo Ti nechal volnou ruku?
Řekla jsem mu mou vizi výzdoby a on mi nechával volnou ruku. Není moc estét, takže tyhle kreativní věci jsou má parketa a jsem ráda.
Existuje tolik krásné výzdoby, takže bylo těžké se rozhodnout pro jeden styl. Nakonec zvítězila jednoduchost. Chtěla jsem dřevo, zeleň, bílou, ale i jemně růžovou jako doplněk.





Časté je, že ženich do příprav svatby nevěstě příliš nezasahuje, společně pár vybírá jen opravdu zásadní věci jako prsteny či dort. Byl to i Váš případ, nebo jste aktivně spolupracovali?
Manžel řekl jen pár věcí, co by chtěl, nebo by se mu líbilo, ale většinu vybírání nechal na mě. Samozřejmě všechny schůzky se mnou absolvoval, ale sám mi řekl, že mi do toho nechce kecat. Že pro něj je důležité to, že tam budu já a vezmu si ho.


Je něco, co bys na základě své zkušenosti nastávajícím nevěstám doporučila ohledně příprav svatby?
Doporučila bych v den svatby se nespoléhat sama na sebe, ale pověřit úkoly a organizací jiné, kteří dohlédnou na celý chod dne. Ty jako nevěsta by sis v den D měla už jen užívat a na nic nemyslet. A pokud se něco pokazí, mávnout nad tím rukou a zasmát se. Ten den strašně rychle utíká!


Děkuji Klárce za rozhovor a Vám přeji příjemné čtení a čerpání inspirace.


Komentáře