Svatební přípravy - když se něco pokazí

Jak jsem už psala ve starších článcích svatební přípravy jsou radost, ale taky starost. To, jak velký zápřah vás čeká, fakticky zjistíte až v průběhu.
Jak už většina pravidelných čtenářek a mých blízkých ví, byla jsem odmala svatbo- maniak. Milovala jsem ten svět krajek, hedvábí, promyšlených dortů, okouzlujících květin, romantiky, elegance...
Proto, i když mi bylo jasné, že svatební přípravy budou náročné- přece jen jsem o nich už něco věděla- jsem byla přesvědčená, že mě nic moc nemůže překvapit.
A nakonec překvapilo. Nebo respektive, ani ne tak překvapilo, jako vyždímalo. Psychicky i fyzicky. Ano, bylo to náročné období. Zároveň ale také nádherné. Znáte to, když děláte něco, z čeho jste sice unavení, ale přitom vás to naplňuje.
---
Před pár dny jsem se v notebooku proklikala k fotoalbu, kam jsem si ukládala fotky všeho, co jsme během příprav zařídili, koupili, zamluvili, rezervovali...
Mimochodem - během toho času, co plánujete svatbu, je toho opravdu hodně. Takže metoda ukládat si fotografie většiny hotových bodů se hodně osvědčila. Je to lepší, než si hotové položky jen odškrtávat. Můžete tak líp vizuálně vidět, jak k sobě nakoupené věci ladí a taky se v nich tolik neztrácíte. Pak se nestane, že koupíte třeba dvojité množství ubrousků na stůl jen proto, že jste ty první koupili před půl rokem,někam je založili a zapomněli na to.
Tohle je třeba pár fotek z toho mého "alba hotových věcí":


Abych se ale vrátila k původní myšlence - při prohlížení toho alba jsem byla najednou úplně naměkko.
Nějak mě to vrátilo v čase o měsíce zpět a najednou jsem znovu cítila to co tenkrát.
Ten pocit zvláštní nervozity, očekávání, těšení, vědomí, že je potřeba ještě tolik zařídit i štěstí z toho, kolik už toho máme. Ta až dětská radost z každé nově koupené dekorace, z každého nově objeveného e- shopu. Ty nervy, když se něco nepovedlo. Věčné vysedávání nad kombinací - diář - svatební diář - notebook - desky se svatebními materiály - telefon - káva.
---
Zvláštní byla jedna věc.
Se svatebními přípravami jsme začali opravdu brzo. Někdy na podzim 2016, přičemž svatba byla v červnu 2017.
Největší svatební kolotoč samozřejmě začal v lednu a čím blíž byla svatba, tím rychleji se točil.
Co ale chci říct je to, že během příprav jsme nic nepodcenili. Začali jsme včas. Jako milovnice svateb jsem měla o hromadě věcí  přehled ještě před zásnubami. Průběžně jsme nakupovali vše potřebné a většinu dodavatelů jsme si domluvili během podzimu a zimy.
Nicméně i přesto jsme pár týdnů před svatbou měli pocit, že nestíháme. Teda spíš - nebyl to jen pocit. Fakt jsme některé věci nestíhali.
Jak jsem už psala v článku Nebojte, nakonec to klapne , můžete mít všechno sebelíp zmáknuté, můžete být velký perfekcionista, ale jsou prostě věci, které neovlivníte. Hektické období v práci, rodinné problémy, onemocníte vy nebo partner, něco se pokazí.. Cokoliv. Toho, co může kiksnout, je opravdu dost.
Samozřejmě vám to rozhodí váš perfektně rozplánovaný časový harmonogram příprav. A neuděláte nic.

Vím, že teď je přesně to období, kdy většina nevěst na plné obrátky rozjíždí přípravy na svatby 2018. Včetně nákupu různých maličkostí.
Já měla v tomhle čase pocit, že se nemůže nic pokazit, že máme vše perfektně podchycené a pak, když se pokazilo, tak jsem z toho byla strašně nešťastná a naštvaná.

Je lepší si už předem připustit, že něco se pokazit může a že JE TO NORMÁLNÍ.
To ale neznamená, že se pokazí i svatba.

V den D máte kolem sebe profesionály, kteří se svatbami živí, takže je i v jejich zájmu vám se vším pomoct. Mají dost praxe na to, zvládnout různé situace.
Navíc - vaši hosté nevědí, jak má vaše svatba vypadat, to víte jen vy, takže i když by třeba bylo něco jinak, než jste plánovali, nikdo to nepozná.
Samozřejmě, že chcete mít dokonalou svatbu hlavně vůli sobě. Ale upřímně? Mě díky některým předsvatebním problémům na svatbě chybělo 5 věcí, které jsem měla v plánu a opravdu je chtěla. Sice to byly v očích někoho maličkosti, ale pro mě skoro bytostně důležité. Nebo jsem si to aspoň myslela. Náš svatební den byl pak tak překrásný, že jsem si na ně ani nevzpomněla a na dokonalosti mu to neubralo.

Ze zkušenosti své i holek, co se vdávaly ve stejném období jako já - ať nestíháte sebevíc, ať je komplikací třeba tisíc - nakonec všechno stihnete.
Ani nevím, kolikrát jsme si psaly, co všechno ještě nemáme hotové, co se pokazilo, kdo nám s čím dělá problémy. A nakonec, jak jsme se postupně všechny vdávaly, každé z nás vyšel její den na jedničku.

My s manželem jsme měli nádhernou svatbu. Opravdu. Hosté za námi sami chodili a říkali, že na krásnější nikdy nebyli. A to jsme tam měli jak lidi, co svateb navštívili už bezpočet, tak i ty, kteří nejsou zastánci sňatků a na většině svateb se nudí. Od těch pochvala obzvlášť zahřála.

Jak říká můj kosmetik - "Víte co, hlavně nebudeme ve stresu, to nám vůbec nepomáhá." :)
L.


Komentáře