Svatba ve stodole - romantický hit sezony

Bez ohledu na to, jak moc jsme/ nejsme konzervativní, všechny nás více či méně ovlivňují trendy.
Dotýkají se všech oblastí života. Od módy, přes bydlení až po to, na jakém talíři podávat nedělní oběd.

---
U svateb tomu není jinak. A tak zatímco před pár lety byla horkým favoritem svatba v sále na zámku, několik posledních sezon následoval boom svatebních obřadů v zahradách.
Od nich to už byl jen krůček k tomu uvědomit si, že vlastně když můžeme mít svatbu na zahradě, tak by to šlo i kdekoli jinde venku.


A tak se pomalu ale jistě začínají konat svatební obřady na lesních cestách, paloucích, loukách, v sadech.

Kdo má rád přírodu, romantiku, či stále více do svateb prosakující boho styl, přijde si na své.
Největší rozmach tohoto druhu svateb očekáváme v následujících sezonách.
---
A co je hitem numero uno tento rok?
Hlavní sezona svateb už sice skončila, ale to neznamená, že podzimní nebo zimní svatby se na tomto trendu nevezou také. Začalo to vlastně už loni a přesah do dalšího roku je logický.
O čem mluvím?

* Svatba ve stodole* 

Tenhle hit k nám přišel z Ameriky.
Já jakožto blázen do svateb jsem na něj narazila na zahraničních webech už pár let zpět, ale protože u nás tenkrát naplno letěly zámecké svatby, nijak mě to nezaujalo.

Respektive, brala jsem to tak, že být na podobné svatbě hostem, určitě by to bylo super.
Ale já sama jsem si něco takového neuměla představit. Zdálo se mi to tak nějak málo slavnostní.
---
Nové pojetí amerického hitu
Jenže čas plynul a stodoly coby svatební místa zažívaly v zahraničí rozmach.

Designéři a lidé ze svatebního businessu se logicky chytili příležitosti a přišli s novým konceptem, který byl "po chuti" většímu okruhu lidí - začali celý styl koncipovat tak, aby už nepůsobil dojmem "farmář a jeho žena se berou".
Měl si zachovat svou unikátnost, ale zároveň být elegantnější.


Najednou ze stropů visely pruhy látky, trámy se třpytily žárovkami, prostorem vlál tyl a hosté seděli u nazdobených stolů s bílými ubrusy a spoustou květin.

Výsledkem jejich snažení bylo mj. i to, že jedna holka v České republice se zamilovala. Strašně.

Romantika a elegance kombinované s rustikálním stylem

Bylo mi jasné, že tohle bych chtěla. FAKT chtěla.
Jenže ještě pár let zpět najít v Čechách takové místo, které by odpovídalo mojí představě, byl docela problém.

Naštěstí jsem ještě ani nebyla zasnoubená, takže nebylo co řešit :).

---
Žádost o ruku přišla loni v květnu. A pak v létě jsme byli hosty na svatbě manželova bratrance v  kouzelném hřebčíně Favory- Benice.
Se švagrovou jsme napůl chytily kytici.

 Hostina byla v obrovské stodole s vysokými stropy.
Když jsem viděla ten prostor, byla jsem nadšená, že jsem konečně objevila místo, kde bychom mohli mít svatbu i my.

Když jsme později začali s přípravami, zjistili jsme, že tohle nám nevyjde, protože kapacitně bychom se s našimi hosty nevešli do pokojů.
---
Základní požadavky při výběru místa
Hledala jsem dál.

Hlavní požadavky byly:
*Velká stodola
*Dřevěné sloupy
*Možnost sestavit stoly dle našeho přání, rozvěsit světýlka a tyl
*Ubytování v místě
*Místo pro obřad vevnitř
*Hezké okolí- na focení a aby hosté nemuseli veškerý čas trávit jen zavření v jedné místnosti
*Vlastní restaurace či cateringová firma

Když jsem našla několik míst, co tohle splňovala, pár jich bylo vyřazeno hned, jak mi poslali ceníky a možnosti k organizaci.

Nakonec zvítězil Yard resort Předboj ....

Opakuji už asi po sté, že jsme si nemohli vybrat líp, i díky obrovské profesionalitě personálu a také tomu, že za nás zařídili opravdu velké množství věcí.
A dokonce jsme ty služby měli v ceně.

---
Raději nadčasovost než současné trendy 
Každý máme jiný vkus a požadavky.
Možná za pár sezon bude frčet zas něco úplně jiného.
Teda spíš určitě.
My jsme se proto snažili výzdobu, naši vizáž i všechno ostatní na svatbě, ladit tak, aby to nebylo primárně trendy.
Spíš jsme chtěli sice současný styl, ale zároveň eleganci a nadčasovost.

Nerada bych se po pár letech dívala na fotky a chytala se za hlavu, co jsme to tenkrát měli za kýčovitou, přeplácanou svatbu.
Snad se to povedlo.


Hlavně to dobře nafotit aneb investice, co se vyplatí 
Jo a ještě jedna věc.
Jestli se do něčeho opravdu při svatbě ve stodole vyplatí investovat, tak je to dobrý fotograf.
Jelikož mnoho stodol nemá okna nebo jen velmi malá, fotograf musí umět dobře pracovat s tím málem světla, co v prostoru je.

I když vlastně, co to povídám :). Investice do kvalitního fotografa je důležitá, ať se berete kdekoli. Protože kromě prstenu a vaší polovičky Vám po svatbě zůstanou právě jen ty fotky.

No a je to. Zase jsem se zasnila a mám chuť se vdávat znova. Tak dlouho se s těmi všemi přípravami pipláte a pak uběhne jeden dokonalý den a je po všem.
Docela mi to svatební plánování, nakupování, shánění a vyrábění chybí.
Čas strašně letí a my jsme dnes už 147 dní manželé.





Komentáře