Podzim je fajn aneb coffee to go, tepláky a dýňový cheesecake


Myslím, že můžeme s jistotou říci, že podzim je tu.
Letos je to zřejmější než kdy jindy. Prakticky hned od prvního září začalo být vidět na první pohled, že je po létě. Dokonce ani nenastalo ono zvláštní období "vůbec netuším, co v tomhle počasí na sebe", kdy vedle sebe na ulici můžete potkat člověka v plátěnkách a kraťasech vedle jiného v polobotkách, džínách a bundě. Zkrátka chladno hned zkraje.
---
Dnes je dvanáctého. Ráno cestou metrem do práce mi došlo, že vlastně všichni kolem mě jsou poměrně teple oblečení. Což, aby bylo jasno, se moc často nestává. Většinou jako známá zmrzlina jsem to já, kdo je navlečený v šále, bundě a svetru, zatímco ostatní hrdinně vzdorují chladu jen v letním svetříku a šátku z dovolené.

Dřív jsem podzim nesnášela. Vždy mě mrzelo, že léto je už pryč a až do Vánoc nic veselého na obzoru. Navíc věčně zmrzlí lidé přirozeně vítají toto roční období s mírnou dávnou rezignovanosti a notnou dávkou deprese.

Ani nevím, kdy se to ve mě zlomilo, ale naučila jsem se mít podzim ráda a letos se na něj opravdu těším.

1. Začíná mi období tepláků, roláků, gumových holinek a dlouhých svetrů
2. Ve vzduchu zase bude ta nostalgická vůně spadaného listí smíchaná s kouřem z komínů
3. Kavárny jsou útulnější než jindy
4. Procházky. Po ulicích, v parcích, přírodou.
5. Nastává dýňová sezona
6. Slavím narozeniny
7. Kabáty. Je potřeba něco dodávat? 
8. Svíčky
9. Knížka doma pod dekou s čajem
10. Vana s pěnou
11. Káva. Na podzim nutnost ještě víc než jindy. A radost.
12. Káva s sebou. Ten příjemný hřejivý pocit, když si ji nesete v kelímku chladnou ulicí. Teplo a útulno schované ve vaší ruce.
13. Nejlepší móda je podzimní. Když chcete, můžete směle vrstvit a vrstvit, vybírat z nepřeberného množství doplňků, šál, čepic, klobouků, brýlí... to na sebe v jiném období zkrátka nenavlečete. A nebo, když nemáte náladu, tak to jen všechno schovat pod oversize kabát, na hlavu místo česání narazit čepici a je vymalováno.



Pojďme si i tuhle tmavší, studenější část roku užít. 
Přeju všem krásný den.
Já jdu na kafe a další práci v kanceláři.
A pak na další kafe do centra s kamarádkou. Podzimní splíny se v kávě rozpouští poměrně dobře, to garantuju.






Komentáře