Svatební "popůlnoční" šaty na převlečení: ano nebo ne?

Takzvané popůlnoční šaty se během posledních několika let už napevno usadily v garderobě nevěst. Jak název napovídá, jedná se o oděv na převlečení pro svatební oslavu.
Ve skutečnosti není samozřejmě nutné převlékat se až s úderem půlnoci, každá nevěsta vymění outfit tehdy, když už se jí další pobývání ve svatebních šatech zdá nepohodlné nebo nepraktické.
---

Šaty na převlečení ano či ne?
Je mnoho nevěst, které převléknutí do něčeho pohodlnějšího berou jako zcela automatickou věc. Stejně tak je ale i mnoho těch, které z něj nejsou dvakrát nadšené.

Já jsem patřila k těm nevěstám, které se na své svatební šaty těší celý život a do jejich svlékání se proto nijak nehrnou.
Ty krásné, dokonalé svatební šaty máte prostě na sobě pouze jednou a jak je sundáte, už to nejde vzít zpátky :).
Dokonce jsem před svatbou přemýšlela o tom, jestli koupě šatů na převlečení není zbytečný výdaj navíc, protože je stejně nevyužiju.


Pojistka pro všechny případy
Nakonec jsem je přece jen koupila. Možná (vlastně určitě) tomu napomohlo to, že jsem narazila na jedny krásné bílé koktejlky nad kolena a prostě je na tom e- shopu nešlo nechat. Chápete.
Dodnes jsem ráda, že je mám (aspoň nějaké šaty, co vám po svatbě zůstanou).

Navíc nikdy nevíte, co vás může během dlouhého svatebního dne potkat. Něčím se polijete, umažete, stát se může cokoliv.
Pojistka v podobě druhých šatů se hodí.
Nezapomeňte k nim také nějaké pohodlné boty na přezutí.

Z nevěsty Popelkou :)
"Popůlnočky" jsem si sice koupila a měla z nich ohromnou radost, ale i tak můj plán byl, zůstat v mých milovaných svatebních šatech co nejdéle. 
Musím říct, že byly opravdu pohodlné a užívala jsem si je na maximum.
I přesto jsem během večerní oslavy několikrát už měla nakročeno směr náš hotelový pokoj k převléknutí. 

Jenže jakmile jsem vyšla ze sálu do letního večera, uvědomila jsem si, že když je teď ze sebe sundám, už si je znovu nikdy v životě neobleču. Že to celé prostě skončí.
Takže jsem tímhle způsobem odchod odsunula ještě asi dvakrát, než jsem se opravdu odhodlala.

Přinutila mě k tomu ani ne tak únava, jako spíš stav samotných šatů.
I když vám totiž počasí přeje, po celém dni je spodní lem šatů všechno, jen ne bílý. Čím déle v nich zůstáváte, tím intenzivněji se zbarvuje od země krásně do šedo- hněda :). A to už pak jaksi celá róba začne postrádat to pravé kouzlo.


Nečekaná úleva
Už si nepamatuju, jestli jsem se ze svatebních šatů zvládla svléknout sama, nebo mi někdo pomáhal. Každopádně až teprve ve chvíli, kdy jsem si je sundala, mi došlo, jaká tíha mi spadla z ramenou. Předtím jsem si to neuvědomovala. Ale najednou jsem se cítila úžasně lehce.

Jak jsem tady už psala, mé svatební šaty byly skutečně pohodlné a skvěle ušité a vůbec se mi z nich nechtělo. Ale také měly velkou sukni.
A i když jsem to během svatby nijak zvlášť nevnímala, určitý nápor na záda to asi byl.

Rychlo- regenerace 
Pak jsem si dala sprchu a svědkyně Adélka mi trochu upravila účes.
Mimochodem, ta sprcha je další plusový bod pro převlékání do "popůlnoček". Po celém dni prostě přijde vhod a pakliže vás ještě čeká noční slavení, trochu vás probere z útlumu. S tím souvisí i to, že je super mít ubytování v místě svatby nebo aspoň někde hodně blízko.

Party nevěsta
Tohle se mě úplně netýká, ale pokud máte v plánu slavit až do rána a trochu to roztočit, jsou šaty na převlečení vyloženě nutností, pokud ty svatební nechcete zničit.

Sečteno podtrženo
I já jako zapřisáhlá milovnice svatebních šatů, která dříve prohlašovala, že v nich snad i půjde spát, musím upřímně říct, že mít šaty na převlečení se rozhodně vyplatí. 



Pokud vyberete vhodný model, můžete je později nosit i dál do společnosti.
---
Šaty na převlečení nemusí být nutně bílé nebo krémové, i když to vypadá hezky. Stejně tak je jedno, jakou zvolíte délku, nebo jestli třeba raději půjdete do sukně s topem.

Každopádně by měly být pohodlné a střižené tak, abyste v nich mohla příjemně strávit zbytek svatby.

Photo: Naše svatební fotografie od "Petr a Petra Švihlíkovi" a databáze Canva




Komentáře