Recept na nejlepší vánoční i svatební perníčky

Hezké páteční ráno všem.


Nebo teda hezké, no, od rána lije a fouká, takže takové sychravé počasí pozitivnímu startu dne moc nenahrává.
---
Já dnes seděla už ve 4:15 nad míchanými vajíčky a ze všech sil se snažila nějak probrat. Moc mi to nešlo už z toho důvodu, že jsem jednak před sebou viděla tu upršenou cestu do práce a jednak to, že mám dnes na programu opravu zubu u zubařky.

Nevím, jak vy, ale já- i když docházím na opravdu dobrou zubní kliniku a navíc moje lékařka je skutečně milá- mám stejně pokaždé strach. Už jen ten zvuk vrtačky a to, že musíte tak dlouho ležet bez hnutí s otevřenou pusou. Kterou máte ještě plnou různých nástrojů. No fuj. 


Trochu mi to celé zlepšuje fakt, že večer jedu k rodičům a budeme s mamkou zdobit a plnit vánoční cukroví, u toho si pustíme koledy a možná nějakou "romanťárnu" v televizi. 


A protože nám hodně lidí chválilo naše vánoční perníčky, které mimochodem byly i součástí sladkého baru na naší červnové svatbě, přikládám recept.

Ingredience:
75 dkg hladké mouky
30 dkg moučkového cukru
20 dkg medu
3 vejce
10 g jedlé sody nebo 2 kypřicí prášky do perníku
cca třetina Hery
Koření do perníku
Kakao - přiměřeně (odvíjí se od něj výsledná barva)

Nejdřív smícháme sypké suroviny, pak přidáme roztavenou Heru, med a vejce. Uhněteme rukama tuhé těsto. Jde to těžce, což je pro výrobu perníčků typické, ale stojí to za to.
Já si v téhle fázi většinou nasazuju takové ty průsvitné "lékařské" rukavice, protože to opravdu ušetří hromadu času s následným oloupáváním kusů těsta z prstů. 
---
Ještě k té Heře - vím, že hodně lidí peče rádo z másla. Já také, přece jen máslo je zkrátka máslo. Ale v tomhle receptu jde opravdu o malé množství v poměru k ostatním surovinám, takže na kvalitě a chuti není nic poznat.
--- Pokud by těsto i po delším hnětení bylo velice suché a nedrželo pohromadě, přidejte ještě trochu Hery. Určitě nepřidávejte víc medu, tím by pak výsledné perníčky změnily konzistenci a ztvrdly.

A jeden trik na závěr, zjistila jsem, že ne každý ho zná.

Při uložení perníčků je dobré nalámat k nim kusy chleba.
Třeba dva krajíce. Nevím, jak to funguje, ale perníčky díky němu nádherně změknou. A třeba po pěti dnech ho můžete vyměnit, aby byly měkké pořád a netvrdly.
Tohle se hodí i v případě, že perníčky pečete na poslední chvíli a chcete, aby byly brzo vláčné. To byl i případ před naší svatbou. Nestíhali jsme a perníčky se pekly těsně před dnem D. Tak jsme s mamkou nalámaly toho chleba do boxu k perníčkům víc. Nakonec byly tak měkké, že se skoro rozpadaly :).


Krásný zbytek adventu všem přeje 



Komentáře