Nejočekávanější chvíle- vybírání svatebních šatů

Ahoj,
tak jsem po menší pauze zase zpátky u psaní. Nějak teď nebylo kdy, hromady práce mi vždycky udělají škrtanec přes plány.

Do toho začínají přípravy na Vánoce. Pečete? Já to miluju. Letos to vypadá na 9 druhů cukroví. Vánoční pečení, dekorování a přípravy celkově - to je něco, co si nenechám utéct nikdy, i kdyby to mělo znamenat, že nebudu několik nocí spát.
Vždycky jsem byla kreativním a umělecky založeným člověkem, ale nakonec mě život profesně zavál do úplně jiného oboru. Uvidíme, co přinese budoucnost, ale zatím si těmihle činnostmi a psaním vynahrazuji to, že se jim nevěnuji v profesionální rovině. Je to pro mě relax i způsob osobního rozvoje.
---
*A co svatby?*
Je zima a tak tu máme přesně to období, kdy většina nevěst vybírá svatební šaty. 

Když jsme s maminkou a družičkou byly shánět loni v listopadu ty moje, přišly nám do cesty hned v prvním salonu. Celkově jsem na sobě měla 5 šatů a ty páté byly "ony".
I když tedy byla naše cesta za pohádkovou róbou krátká a celkem rychlá, i přesto se jednalo o jeden z nejhezčích zážitků v mém životě.
Zpětně mě mrzí, že jsem neměla možnost si projít víc salonů a "zkoušet jako o život". Přece jen není moc příležitostí, kdy si tohle můžete prožít.
Navíc, jak už jsem tu někde psala, já byla odmala cvok do svateb a princezen a šatů a romantiky a kytek  a bot a... zkrátka do všech těchhle holčičích věcí. Takže jsem asi tak od čtyř let, kdy jsem poprvé zaregistrovala v mém rodném městě Náchodě výlohu svatebního salonu, snila o tom, jak jednou budu nevěsta a budu si zkoušet všechnu tu nádheru. A ta paní v černém oblečení, co v salonu pracuje, kolem mě bude pobíhat a snášet mi všechny možné modely a k nim závoje a šperky. A nebude mi moct vůbec nic říct, protože budu nevěsta.
No, uznejte, že po dvaceti letech čekání na onu chvíli, je trochu zklamáním, když to "sfouknete" tak rychle.

Nicméně výběru nelituju.
Vyhrál to model "Sofia" z kolekce "White one 2017" atelieru Pronovias.
Pronovias byl můj sen hned po legendární svatební královně Vera Wang, do které jsem se zamilovala ve chvíli, kdy jsem zhlédla mnoha holkami tak milovaný film "Válka nevěst". Samozřejmě mi bylo jasné, že o šatech od ní si můžu nechat leda zdát, takže se mi v podobě mých Pronovias svatebních šatů splnil jeden z životních snů.

*Jsou to "ty pravé"?*
Doufám, že všechny nevěsty, co tohle čtou, si svoje návštěvy svatebních salonů užily či užijí na maximum. Já osobně měla při příchodu do salonu strach, že narazím na nějaké nádherné šaty, ale nebudu se pro ně schopna rozhodnout, protože budu pořád přemýšlet o tom, jestli někde jinde nemají ještě něco lepšího. Nakonec se ukázalo, že se není čeho bát. Když na vás ty vaše správné oblečenou, tak to prostě cítíte. Což asi nikdy žádný chlap nepochopí. Jak můžete cítit, že tyhle šaty máte vzít. Ale my ženy si rozumíme. Věřte mi, poznáte to. A je to super pocit.

Když mi je den před svatbou přivezl kurýr a já si je nesla v obalu do pokoje a pak je vybalila, měla jsem husí kůži. Ještě teď ji mám, když o tom píšu.

*Praktické otázky:*
Při zkoušení je určitě dobré se v salonu zeptat, zda je možnost šaty nějak upravit v případě, že byste do svatby přibrala nebo naopak zhubla.
V dobrém salonu by to neměl být problém. Tady pozor na to, pokud mají šaty na vrchní části našitou krajku jen na síťce - používá se k docílení takového toho oblíbeného efektu "krajka přímo na kůži". U tohoto materiálu nejde upravit šaty moc razantně.

Taky doporučuji cca 2 týdny před svatbou dojít do salonu na finální zkoušku šatů, kde právě zjistíte, jestli vám šaty pořád sedí tak dobře, jako když jste je vybírala. Případně je ještě čas vyladit některé detaily.
---
Takže princezny co tenhle proces máte teprve před sebou- žádné stresy, hlavu nahoru a užívat si to, co to jde. Žádný moment v životě už totiž nejde vrátit zpátky a tak je potřeba ho vypít plnými doušky až do dna.

Krásný slunečný, i když mrazivý čtvrtek všem :). 


L.

Komentáře