9 triků, které naladí každodenní život na hezčí notu

 Třikrát HURÁ, zahrádky gastro podniků jsou otevřené! Kdo se těšil?

- - -

Počasí sice rozvolňování moc nepřeje, ale nevadí. Déšť a nějaká ta bouřka přece k jaru odjakživa patří a Země je potřebuje. To až posledních pár let jsme si zvykli na tropy bez deště.

Musm říct, že jaro u mě paradoxně funguje i jako spouštěč špatné nálady, pokud se mi zrovna nedaří.
Když procházíte špatným obdobím, tak vám zkrátka moc nepomůže vidět zahrádky plné rozesmátých lidí, spokojené rodinky na procházkách a zamilované páry na výletech.

Takže pokud snad máte (jako občas já), jarní splín z jakékoli starosti v životě, pojďte se spolu se mnou podívat na pár bodů, jejichž zařazením do života VŽDYCKY získáte. A třeba tím trochu rozptýlíte případné chmury.


Snídaně

Snídejte, snídejte, snídejte!
Jednak než se najíte, stihnete se aspoň trochu vzbudit, než začnete dělat cokoli dalšího.

Jednak snídaní dodáte tělu potřebné živiny. Snídaně startuje metabolismus. Když má tělo pravidelný přísun živin, nemusí s nimi šetřit a metabolismus jede, takže pak nevadí ani to, když si občas dáte nějakou tu "prasárničku" :). 


Vzduch

Během toho co snídáte, nechte větrat v ložnici. Příliv čerstvého vzduchu po ránu je důležitý jak pro váš domov, tak pro vás. Já větrám i v největším mrazu. Ať byt dýchá.

Navíc je opravdu osvěžující vrátit se po snídani do místnosti plné svěžího chladného vzduchu - další probírací efekt.

2x čaj

Každé ráno piju na povzbuzení hrnek zeleného čaje. Každý večer na zklidnění piju v posteli před spaním hrnek heřmánkového, meduňkového, mateřídouškového či jakéhokoli jiného "spacího" čaje.

Káva

Ach. Kdo mě zná, ví, že ji miluju. A piju ji opravdu ve velkém množství. U kávy je nicméně pravidlo, že pokud jí chcete pít hodně, není dobré ji sladit a neměla by připomínat obří mléčný koktejl.

 Poznámka z kávové degustace: přidat do kávy cukr v může pozvednout její chuť a nebýt nezdravé. Jak na to?
Do šálku přidejte 1 malou lžičku cukru, ale kávu nemíchejte, jen ji lžičkou jednou "projeďte". Toť vše.


Spánek

Ode mě, která celoživotně spím cca 4 - 5 hodin denně a nedělá mi to problém, to zní možná pokrytecky. Ale je prokázáno, že tělo potřebuje aspoň 8 hodin spánku denně, aby bylo v pořádku.
Pokud nestíháte 8, zkoušejte prostě aspoň 7 nebo 6 a půl.
I když jsem zrovna spánku dlouho nepřikládala valný význam (vždyť přece to zvládám, stačí si dát kafe a jedeš), tak jsem v dubnu udělala pokus. Zkusila jsem si vědomě hlídat chodit spát dřív. A půl hodiny před spaním už nekoukat do žádné obrazovky, což ovlivňuje kvalitu spánku.
A skutečně to fungovalo! Líp jsem najednou zvládala stres, neměla jsem tolik chuť cpát se jídlem, zlepšila se mi pleť. Ta otřepaná fráze, že nejdůležitější složkou kosmetické taštičky je spánek, nakonec není jen klišé, dámy! 


Ráno dělá den

Nic naplat, toto rčení jest pravdou.
Pokud opakovaně posouváte budík, tak samozřejmě nakonec vyletíte z postele na poslední chvíli a jste ráda, že se nějak v rychlosti stihnete vypravit z domu. Dostáváte se tím do časového skluzu vlastně ještě dřív, než den začal.
Pokud ještě ke všemu nemáte vymyšlené, co na sebe, potřebujete udělat snídani rodině, utřít rozlitý čaj a vyčistit si flekaté boty, tak ruku na srdce: Opravdu čekáte, že při tak hektickém startu bude zbytek dne pohodový?

5 minut

Udělejte si proto po probuzení chvilku na vkročení do dne pravou nohou. Že na to nemáte čas, protože musíte to a to a to? Chápu, já ho taky nemám.
Tohle vám ale zabere jen 5 - 10 minut.

Stačí vám hrnek čaje (já piju ráno ten zelený), nějaká motivační, citátová nebo duchovní kniha (já čtu Bibli) a snídaně. Vstát o 5 minut dřív vás co do spánku nevytrhne, ale co do kvalitního startu dne ano.

Pohyb

Část lidí si bez sportu neumí představit život, část mu neholduje vůbec. Musím se přiznat, že já byla od dětství spíš umělecká duše a anti talent na sport.

Nicméně v dospělosti mi došlo, jak je důležité si nějaký pohyb najít.  Především pokud máte sedavou práci či jezdíte hodně autem. 

Můj problém byl, že jsem se pokaždé dlouho dokopávala k tomu, začít něco dělat a nakonec mi to stejně vydrželo maximálně pár týdnů. Opravdu maximálně.

Jste na tom podobně?

Základ je, najít si takový sport a takovou intenzitu jeho provedení, že k němu budete mít vztah. Jen těžko totiž vydržíte u něčeho, co vás opravu silně nebaví.
Nikdo přece neříká, že musíte např. chodit do fitka, pokud se vám dělá špatně už jen z představy, že cvičíte mezi dalšími lidmi.

Stejně tak nikde není psáno, že je nutné se při sportu úplně zrasit. Pakliže zatím nemáte moc kondičku a dlouho jste nic nedělala, začněte pomalu, po kratších úsecích a s nižší intenzitou. Vždycky totiž můžete přidat. Jde o to, dělat aspoň něco, i kdyby jen po troškách. 
Jde přece o VAŠE zdraví a VÁŠ dobrý pocit. 

Konec srovnávání 

Za zavřené dveře domovů nevidíme. Co může na veřejnosti vypadat skvěle, je třeba reálně úplně jiné. Zároveň každý z nás má svůj individuální charakter, sny, talenty, životní poslání i podmínky, ve kterých žije. Je v pořádku, že každý z nás je jiný. Proto se s nikým nesrovnávejte!

Život je už i tak dost složitý, není třeba si ho ještě komplikovat honbou za tím, být jako někdo.


Dolce vita aneb umění užívat si života
(a nechtít všeho moc)

Italové si umějí osladit život. Milují dobré jídlo, neodepřou si stylový dezert ani skleničku vína. Celkově jsou přeborníky v tom, jak i všední dny prožít radostně.

Italská kuchyně je mj. postavená na mouce a sýru. Tak jak je možné, že Itálie není zemí samých obézních lidí?

Klíč tkví právě v onom užívání si každé jedné věci.
Pokud totiž vše přijímáte s vděčností, nepotřebujete toho mít kvanta. Ital povečeří spaghetti, zapije je vínem, navrch si dá kávu a něco sladkého. Ovšem je velký rozdíl, když totéž udělá průměrný Čech nebo třeba Američan.

Italovy spaghetti jsou připravené velmi jednoduše, např. jen s bazalkovým pestem, rajčaty a trochou parmazánu. Víno se podává suché, káva espresso a k ní čistá voda a maličký dezert, třeba cannolo.

Žádná záplava smetanové omáčky, žádná sladká limonáda, žádný velký dort, žádné caffe latte plné tuku. Zároveň ale taky čistá rádost z dobrého jídla, žádná dieta, žádné výčitky, žádné počítání kalorií. Vidíte ten rozdíl?

- - -

Přeju vám pokud možno hezké květnové dny. Zdraví i společnost těch, které máte rádi a kteří mají rádi vás. Přeju vám hodně dobrých rozhodnutí, pohodové večery a pozitivní rána.

S láskou





Komentáře