Co je třeba zařídit před svatbou? To do list ZDE!
ZASNOUBILI JSME SE. CO DÁL? JAKO VELKÁ MILOVNICE SEZNAMŮ MÁM SAMOZŘEJMĚ SEZNAM!
Nemáte zač, už si ho nemusíte psát :). Jako extrémně zorganizovaná osoba, která bez TO DO LISTu nedá jediný den, jsem seznam věcí k zařízení sepsala za vás.
Teď už si k němu jen můžete doplňovat různé poznámky, v závislosti na stylu a velikosti vaší svatby.
Zima 2024 se chýlí ke konci a to znamená jediné. Páry, které plánují na letošek svatbu, už pomalu ale jistě rozjíždí kolotoč příprav. Jak intenzivní budou, to záleží na velikosti svatby a na vzdálenosti vybraného termínu. Co každopádně musíte vyřešit?
SEZNAM K ZAŘÍZENÍ
Dohodnout se na velikosti a stylu svatby
Místo na obřad a datum
Místo na hostinu
Sepsat seznam hostů
Ubytování - zjistit, kdo bude potřebovat ubytovat a pak ubytování rezervovat
Dohodnout se, kde se budete ráno chystat. Pojedete na svatbu z domova nebo budou ranní přípravy probíhat v místě svatby?
Stanovit, zda někdo z hostů půjde jen na obřad nebo naopak třeba jen na večerní party
Vyřešit, kde a v kolik se před obřadem hosté sejdou, případně kde si mohou dát welcome drink nebo si třeba skočit na záchod
Pití a občerstvení na welcome drink
Je-li místo svatby hůř dopravně dostupné a je snadné ho minout, zajistit k cestě ukazatel SVATBA
Catering, výběr jídel
Vybrat nealko i alko nápoje
Stanovit pravidla pro nápoje - půjde vše na účet novomanželů, nebo na jejich účet půjde jen něco a třeba tvrdý alkohol si budou hosté hradit sami? (Toto je mimochodem klasická varianta na mnoha svatbách, aby Vás případní opilí hosté nezruinovali :).)
Dort
Zákusky
Sladkosti na sweet bar, pokud ho chcete
Fotograf
Kameraman
DJ či kapela
Svatební koordinátor, pokud cítíte, že ho potřebujete
Vizážistka
Florista
Svědkové
Prsteny
Svatební oznámení a pozvánky na hostinu
Rezervace zkoušky svatebních šatů
Ženichův outfit
Šperky a doplňky
Boty pro nevěstu i ženicha
Šaty pro nevěstu na převlečení na večer (a případně i nějaké převlečení pro ženicha)
Boty na přezutí na večer
Dekorace
Čísla stolů a jmenovky na hostinu (aby hosté při příchodu na hostinu nemuseli obcházet každé místo a hledat, kam si mají sednout)
Stanovit, kdo bude na místě dekorace instalovat a po svatbě uklízet
Tiskoviny a cedule (pokud třeba u vchodu na svatbu chcete mít ceduli vítající svatebčany, ceduli s harmonogramem, svatební menu na stoly apod.)
Lékárnička (může to znít absurdně, ale hodí se mít aspoň paralen, náplast, živočišné uhlí a léky na alergii)
Založit si svatební web (není to nutnost, ale usnadní Vám to komunikaci s hosty a předávání aktualit). Za nás doporučuju to udělat přes web WEMARRY.IO
Dostatečně včas před svatbou si od hostů zjistit, zda nemá někdo potravinovou alergii a případně mu vymyslet individuální menu
Sestavit časový harmonogram svatby
Stanovit datum, do kterého Vám pozvaní hosté mají dát vědět, zda dorazí
Vymyslet svatební hry nebo nějaký druh zábavy pro hosty na odpoledne
Kontaktovat matriku, pod kterou Vaše vybrané místo spadá a dohodnout si datum, kdy tam zajedete vyřešit předsvatební dokumenty.
Napsat svatební slib, chcete-li ho
---
Tak a je to :)!
Tento seznam je samozřejmě jen úplný základ. Takové pilíře kterých se chytit. Během příprav Vám k němu budou přibývat další věci.
Občas to vypadá děsivě a člověk si říká, že to nemůže stihnout. Ale nebojte. Důležité je si udělat časovou osu svatebních příprav, rozplánovat, co kdy se bude chystat a pak to klapne. A v případě potřeby si nechat pomoct.
A co mám osvědčené já - psát si vše na papír! V telefonu nebo počítači občas člověk něco přehlédne a hlavně si neutřídí tak dobře myšlenky.
Přeju Vám, ať přípravy utíkají a jdou od ruky.
Vaše
Komentáře
Okomentovat